mandag 20. juni 2016

Oj...blogger uten pc??

Den siste tiden har pcen min oppført seg veldig rart... begynte med at jeg lastet ned lightroom...
tror ikke denne pcen takla presset :) lol.... den er 7 år (minst) så.... den er vel egentlig klar for utskiftning.
For eit par uker siden flippa den helt. Skrudde seg av/på hvert 10 min....
 
Men snille pappaen min kom i dag og triksa litt med sine flinke tekniske hender.... vipps.... så funker den igjenn.... JEAI!
 
Så i dag vil jeg vise dere en kake jeg laget i dag....
 
Etter ukevis med sol kom det i dag STORE mengder regn og jeg hadde lyst på sjokolade....
 
På en mandag....kan ikke begynne nye uken med en skikkelig smell ;) nei, da måtte jeg vere litt kreativ.... tok meg en runde på pinterest og kom over en avokado Brownie kake. :)
 
Så jeg bestemte meg for å prøve.... :)
 
 
Den ble sprø utenpå og myk sjokoladepudding konsistens inni.
Først var den litt rar, men så fikk den kjølt seg helt ned og da ble den faktisk veldig god. :)
Og eit stykke var helt topp for den har kraftig sjokoladesmak. Om du ikke liker mørk sjokolade uten sukker så blir denne nok litt for beisk for deg, men om du er vant til sukkerfri og naturlig mat så er den veldig god :)
 
5 voksne har smakt... 4 likte den :)

 
3 små avokado
1.5 dl vann
1.5 dl Maple syrup
1 ts vanilje essens
 
mikses sammen i en blender til det er helt klumpfritt
 
ta så alt i en bolle og tilsett
 
3 egg
1/4 ts salt
1.5 dl sammalt mel
1.5 dl kakao pulver
1 ts bakepulver
 
rør sammen til en jevn røre
 
fyll i en kakeform på 15- 20 cm.
 
Stekes på 175 grader i 30 min ;)

 
Jeg har enda ikke prøvd meg på trikset med å få avokadoen til å spire ved å sette steinen over eit glass med vann. En gang må vere den første.... om en 6-8 uker skal visst steinene knekke og det kommer ut en liten spire.... åh... jeg er spent :) får jeg dette til tro?? :)

 
Og siden disse skal stå fremme i måneder så måtte jeg bruke de nye favoritt glassene mine som jeg kjøpte på en bruktbutikk :) De er tykke og gode og skinner grønt igjennom glasset.... digger farget glass om dagen.... :)

 
Kaken var kjempe god med litt bringebær på toppen :)
 
Mer interiør realaterte innlegg kommer.... men det er bare så gøy og prøve seg på nye ting... ;)
 
-Klems Diana-


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for alle kommentarer, både ris og ros :) Håper du har hatt eit hyggelig besøk på bloggen min, kom gjerne igjenn :)
Har dessverre måttet lage ordbekreftelse på bloggen etter jeg mottar opptil 60 spams hver dag :( håper dere tar dere tid til en kommentar og to fordet! :)